شهریار | برگزاری مانور لحظه صفر مدیریت بحران  

اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان شهریار  با حضور رئیس، مسئولین وکارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی شهریار و سایر ادارات، مانور لحظه صفر مدیریت بحران برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، ناصر نیک افشار رئیس این شهرستان از حضور مسئولین وکارشناسان اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در مانور لحظه صفر مدیریت بحران به همراه  سایر ادارات واقع درپایگاه هلال احمر شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: این مانور که به دستور یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران هماهنگ شده در راستای سنجش و میزان آمادگی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اجرایی شهرستان در حوادث غیرطبیعی و طبیعی برگزار شد تا ستاد بحران شهرستان با نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های مربوطه در زمان بحران آشنا شده و در ادامه نسبت به رفع مشکلات و کمبودها اقدام شود.

شهریار | برگزاری مانور لحظه صفر مدیریت بحران  

نیک افشاردر ادامه ضمن نقش مهم کارشناسان اورژانس اجتماعی تصریح نمود: پس از وقوع حوادث، از همان آغاز به مداخله های تخصصی روانشناسی برای آسیب دیدگان نیاز است و این مسأله از ضروری ترین بخش ها می باشد. چنانکه در همان برهه نخست پس از وقوع بلایای طبیعی واکنش های هیجانی و روانی را در افراد می توان بازشناخت و افسردگی، سوگ، اضطراب، خشم، احساس گناه بازماندگی، تمایل و حتی اقدام به خودکشی از مهم ترین مواردی هستند که در نخستین دوره بعد از سانحه در عرصه روان قربانیان شایع است.

وی در پایان، ایجاد هماهنگی و حفظ آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه در حوزه خدمات اضطراری را از مزایای برگزاری اینگونه مانورها ذکر کرد.

کد خبر 86715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد